Ce mancati totusi de aratati asa?

“Dar voi ce mancati de aratati asa?”

Cred ca am auzit intrebarea asta de atata ori ca nici nu mai stim ce sa raspundem. Evident ca de vina sunt povestile foodie de pe Foodie Family. Dar povestile alea sunt de wekend, de vacanta. Pe Foodie Family in general postam retete fancy shmancy, cu de toate (a se citi faina alba, zahar, the whole nine yards), cu povesti gurmande din vacante.

In rest…ei in rest este alta poveste. O poveste pe care ne-am hotarat in sfarsit sa o spunem, dar care nu isi gasea locul pe Foodie Family asa ca a aparut sora healthy a primul nostru blog, The FIT Foodie Family.

Aici sunt retete simple si sanatoase, care nu contin ingrediente rafinate (din noua faina si zaharul si prietenii lor), care pur si simplu nu ni se parea ca se potrivesc acolo. Sa nu mai spun de retele cu pudre proteice, alea chiar nu mergeau acolo. La intrebarile “dar voi ce mancati de fapt” am scris retete pe diverse servetele, le-am scris pe mail, le-am explicat la telefon. Si in cele din urma ne-am hotarat sa mai scriem un blog orientat strict pe retete santatoase si muschiuloase :)

Zicala aia cu “esti ceea ce mananci” este cu atat mai adevarata daca vrei sa ai o forma fizica…in forma. Indiferent la cate ore de aerobic mergi, cati kilometri alergi, cata yoga faci, cate greutati ridici (adica speram ca ridici si greutati), daca nu ai o alimentatie corecta totul e degeaba. Stim asta pentru ca am facut si noi greseala de a crede ca daca mergi la sala poti sa mananci orice. Daca alergi cat pentru un semimaraton poti sa mananci orice, right? Wrong.

Mancatul prost si aleator poate nu iti afecteaza silueta, dar precis iti afecteaza sanatatea, in cel mai bun caz ajungi sa fi skinny fat (dap, exista asa ceva) iar in cel mai rau caz te poti imblonavi.

you-cant-out-exercise-a-bad-diet

Asa ca am ajuns in sfarsit sa intelegem ca cel mai important element in toata treaba asta cu sportul si cu sanatatea si cu silueta este alimentatia. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Sa mai spunem o data: Alimentatia. S-a inteles? Nu? Sa repetam:

ALIMENTATIA. Fitness is 80% about the diet.

Nu am zis regim sau cura sau dieta. Nu e vorba de low carb, supe de varza…Mancare normala, simpla si sanatoasa, dar respectand o multime de reguli. Pai ce, a zis cineva ca este simplu? Nu este deloc simplu, si ne-a luat o gramada de timp si mii de pagini de carti, de sute de ore petrecute facand research, si de zeci de ore in bucatarie experimentand retete si combinatii, ca sa ajungem la formula castigatoare de azi.

Care este formula deci?

Cateva idei pe scurt. Mancam de 5-6 ori pe zi, depinde la cat ne trezim, la cat ne culcam, daca mergem la sala dimineata la prima ora sau mai tarziu. Mancam proteine la fiecare masa. FIECARE masa. Nu mancam nimic care nu era planificat. Evitam la maxim tot ce este procesat si carbohidratii simpli. Am putea sa spunem ca alimentatia noastra de baza este Paleo-ish. Asta facem 80% din timp.

Restul de 20% lasam garda jos in weekend si in vacante si se vede pe Foodie Family. Si ca sa avem si rezultate vizibile, diferenta de 20% se completaza la sala, cu antrenament de greutati si, poate surprinzator pentru unii, foarte putin cardio.

Pentru inspiratie fit zilnica va asteptam deci pe Fit Foodie Family.

Be happy and fit!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>